Påmelding
Du kan søke hvert år fra og med 1. februar 2023 til og med 15. april 2023. Etter 15. april kan du fortsatt søke opptak på ledige studieplasser i Samordna opptak fra og med 31. mai 2022 kl. 09.00.
Husk å legg ved dokumentasjon på relevant fagbrev eller arbeidserfaring for å bli realkompetansevurdert. Arbeidserfaring må være bekreftelse, attest eller tjenestebevis og må inneholde stillingsstørrelse, stillingstittel, omfang og arbeidsoppgaver.
Søk i samordna opptak
Emner
Emne 1: Markedsføring i digitale kanaler (15 studiepoeng)
Emne 2: Digitale kanaler (15 studiepoeng)
Emne 3: Innholdsmarkedsføring (15 studiepoeng)
Emne 4: Visuelle virkemidler (7,5 studiepoeng)
Emne 5: Praktisk prosjektarbeid (7,5 studiepoeng)
Totalt 60 studiepoeng
Oppstart
Oppstart er høst 2023.
Hvem passer utdanningen for
I dag er det et stort behov for økt kompetanse innen digital markedsføring, og en ser også innslag av personer som utvikler sine egne arbeidsplasser innen området markedsføring på nett og i digitale kanaler. For å henge med i den teknologiske utviklingen som skjer i hurtig tempo, er kunnskap om digital markedsføring essensielt for å beholde konkurransefortrinnet for sin bedrift. Det er også en stor bredde i hva digital markedsføring dekker av emner innenfor fagfeltet.
Mange ønsker en videreutdanning som retter seg mot digital markedsføring, kontra generelle studier innen tradisjonell markedsføring og økonomi- og administrasjon.
Sentralt i studiet er emner innen digitale kanaler, innholdsmarkedsføring og visuelle virkemidler, der studentene enten vil jobbe med case og prosjekter rettet direkte mot bedrifter og næringslivet. Studiet har videre emner som tjener som grunnlag for forståelse, så som analyse- og effektmåling, merkevarebygging og tilstedeværelse på nett.
Studiet gir deg ny kompetanse innen områder som markedsføring i digitale kanaler, innholdsmarkedsføring og visuelle virkemidler.
Utdanningen passer for deg som enten har fagbrev innen salgsfaget, kontor- og administrasjonsfaget, resepsjonsfaget, reiselivsfaget og medier og kommunikasjon eller har relevant yrkeserfaring innen disse områdene.
Pris
Utdanningen er offentlig finansiert. Kostnader ved studiet er bøker, pc og skrivesaker som studenten selv må kjøpe inn, samt kopi/materiell avgift kr. 350,- per semester.
Organisering
Studiet er organisert som nettbasert studium med faste nettsamlinger.
Varighet og omfang
Studiet har et omfang på 60 studiepoeng og gjennomføres over 4 semestre deltid over 2 år.
Total studiebelastning er 1500 timer over 4 semestre.
Opptakskrav
Opptakskrav er fagbrev innen salgsfaget, kontor- og administrasjonsfaget, resepsjonsfaget, reiselivsfaget og medier og kommunikasjon. Har du tilsvarende realkompetanse fra markedsføring, journalistikk, administrasjon, økonomi, personal, salg, butikk, prosjekt, kontor, reiseliv og resepsjon så kan du søke på bakgrunn av realkompetanse.
Generelle bestemmelser for opptak finnes i Forskrift om høyere yrkesfaglig utdanning ved Fagskolen Rogaland kapittel to (se lovdata.no). Realkompetanse vil bli vurdert opp mot kompetansemålene i Vg3 fagplaner for et av de aktuelle fagene vist til i avsnittet over.
Avsluttende dokumentasjon
Etter fullført og bestått studium utstedes vitnemål med fagskolegrad i Digital markedsføring.
Studieplan
Kommer snart.
Kontakt
Har du spørsmål om utdanningene eller opptakskrav ta kontakt med oss på opptakskontoret på felles e-post:
adok-fagskole@skole.rogfk.no
Avd. Administrative og økonomiske utdanninger
Cecilie Skram Gil
Faglig ansvarlig
E-post: cecilie.skram.gil@skole.rogfk.no
Øystein Førsvoll
Avdelingsleder
E-post: oeystein.foersvoll@skole.rogfk.no