HR og personalutvikling

Utdanningen i HR og personalutvikling forbereder deg for ledende roller innen et fagfelt som er avgjørende i alle bransjer. Gjennom en blanding av teori og praktisk tilnærming til HR og personalutvikling, vil du etter endt utdanning være rustet til å håndtere muligheter og utfordringer for små og store organisasjoner.

SØK HER

Utdanningsform: nettbasert undervisning og moduler med digitale samlinger

Varighet:

• fulltid over ett år på kveld
  • deltid over to år på dag

Studiepoeng: 60

Oppstart: august 2024

Søknadsfrist: 15. april

Om utdanningen

Utdanningen i HR og personalutvikling er utviklet for å gi deg en dyptgående forståelse av menneskelige ressurser og dens kritiske rolle i organisasjoner. Utdanningen er skreddersydd for å møte behovene til både deg som er nykommer til HR-feltet og til deg som allerede har en fot innenfor, men som søker å fordype din kompetanse.

Utdanningen er praktisk orientert, med case-studier, gruppearbeid, og prosjekter som speiler virkelige arbeidssituasjoner, for å forberede studentene på de utfordringene og mulighetene som finnes i en rolle innenfor HR- og personalutvikling. Enten du ser for deg en karriere innen HR-ledelse, rekruttering, eller personalutvikling, vil vår utdanning gi deg et solid grunnlag å bygge din karriere på.

Ved fullføring av utdanningen vil du være godt forberedt til å ta på deg en rekke roller innen HR og personalutvikling, og utrustet med kunnskap og ferdigheter som er høyt verdsatt i arbeidsmarkedet.

Se studieplan for HR og personalutvikling

Hva lærer du?

Teamwork - Klikk for stort bilde

Emne 1: HR- og organisasjoner, 15 stp.

Emne 2: Rekruttering og personalutvikling, 15 stp.

Emne 3: Personalledelse, 15 stp.

Emne 4: Arbeidsrett, 10 stp.

Emne 5: Prosjektoppgave, 5 stp.

Vi tilbyr ett studie på dagtid som varer i to år på deltid og ett studie på kveldstid som varer i ett år på fulltid. Begge studiene har undervisning som foregår på nett med digitale samlinger.

Ved fullført utdanning vil du få tittelen høyere fagskolegrad i HR og personalutvikling.

Søknad og opptakskrav

Fagskoleutdanning innen kontor eller administrasjon, eksempelvis Administrasjonsledelse.

Husk å laste opp dokumenter som bekrefter din tidligere utdanning som kvalifiserer for opptak. Dette gjøres i samordna opptak.

Personalmøte - Klikk for stort bilde

Kr 1.000,- per semester.

Utdanningen er godkjent for lån i lånekassen.

Har du spørsmål om utdanningen eller opptakskrav?  Send oss gjerne en e-post:
adok-fagskole@skole.rogfk.no