Markedsføring og strategi

Ønsker du faglig tyngde og en ettertraktet kompetanse hvor du kan gå rett ut i jobb etter endt utdanning? Da er Markedsføring og strategi studiet for deg! Utdanningen bygger på fagbrev i salg, service og reiseliv, videregående utdanning fra medier og kommunikasjon eller annen relevant arbeidserfaring.

STUDIEDETALJER

Utdanningsform: nettbasert undervisning med samlinger

Varighet: deltid over to år på dag (nettbasert)

Studiepoeng: 60

Oppstart: hver høst

Oppstartsdato høst 2026

Kommer snart

Informasjon: Mer informasjon om studiet vil bli gitt ved oppstart

Søknadsfrist: 15. april

 

SØK HER

 

 

 

Bilde av studenter i trapp. - Klikk for stort bilde

Påmelding

Du kan søke hvert år fra og med 1. februar til og med 15. april. Etter 15. april kan du fortsatt søke opptak på ledige studieplasser i Samordna opptak fra og med 31. mai kl. 09.00. 

Husk å legge ved dokumentasjon på relevant fagbrev eller arbeidserfaring for å bli realkompetansevurdert. Arbeidserfaring må være bekreftelse, attest eller tjenestebevis og må inneholde stillingsstørrelse, stillingstittel, omfang og arbeidsoppgaver.

Søk i samordna opptak

 

Hva lærer du?

Teamwork - Klikk for stort bilde

 

Emne 1: Innføring i markedsføring og strategi, 15 stp.

Emne 2: Forbrukeratferd og målgruppeinnsikt, 15 stp.

Emne 3: Merkevare- og relasjonsbygging, 15 stp.

Emne 4: Innsiktsdrevet kommunikasjon og relasjon , 5 stp.

Emne 5: Praktisk prosjektarbeid, 10 stp.

Totalt 60 stp.

 

Hvem passer utdanningen for

I dag er det et stort behov for økt kompetanse innen strategi og markedsføring, og en ser også innslag av personer som utvikler sine egne arbeidsplasser innen området markedsføring på nett og i digitale kanaler. For å henge med i den teknologiske utviklingen som skjer i hurtig tempo, er kunnskap om markedsføring essensielt for å beholde konkurransefortrinnet for sin bedrift. Det er også en stor bredde i hva strategi og markedsføring dekker av emner innenfor fagfeltet.

Mange ønsker en videreutdanning som retter seg mot markedsføring og strategi, kontra generelle studier innen tradisjonell markedsføring og økonomi- og administrasjon.

Sentralt i studiet er emner innen forbrukeratferd og målgruppeinnsikt, merkevarebygging og innsiktsdrevet kommunikasjon, der studentene enten vil jobbe med case og prosjekter rettet direkte mot bedrifter og næringslivet. Studiet har videre emner som tjener som grunnlag for forståelse,, merkevarebygging og tilstedeværelse på nett.

Studiet gir deg ny kompetanse innen områder som markedsføring i målgruppeinnsikt, merkevarebygging og innsiktsdrevet kommunikasjon.

Utdanningen passer for deg som enten har fagbrev innen salg, kontor- og administrasjon, reiseliv, medier og kommunikasjon eller har relevant yrkeserfaring innen disse områdene.

 

Egenbetaling og studieavgift 

Markedsføring og strategi følger satsene for administrative og økonomiske utdanninger.  
Se informasjon og satser for egenbetaling og studieavgift

Utdanningen er godkjent for lån i lånekassen.

Organisering

Studiet er organisert som nettbasert studium med faste nettsamlinger.

Varighet og omfang

Studiet har et omfang på 60 studiepoeng og gjennomføres over 4 semestre deltid over 2 år.
Total studiebelastning er 1500 timer over 4 semestre.

 

Markedsføring og strategi - opptakskrav

Ett av følgende krav må oppfylles:

 

Avsluttende dokumentasjon

Etter fullført og bestått studium utstedes vitnemål med fagskolegrad i Markedsføring og strategi.

Studieplan

Studieplan Markedsføring og strategi (PDF, 343 kB)

Kontakt

Kontoret
E-post: fagskolen@skole.rogfk.no
Telefon: 51 92 53 00

Avdelingsleder
Øystein Førsvoll
E-post: oystein.forsvoll@skole.rogfk.no