Klinisk virksomhet og samhandling i tannhelsetjenesten

En tannhelsesekretær, helsesekretær og helsefagarbeider med videreutdanning innen klinisk virksomhet vil kunne bidra på et høyere faglig nivå innen behandling, kommunikasjon og samhandling av pasienter i tannhelsetjenesten.

Bilde av tannhelse. - Klikk for stort bilde

Mål for utdanningen

Dette studiet gir økt kompetanse innen klinisk virksomhet, odontologi, smittevern, sterilforsyning og ressursstyring og samhandling. Utdanningen har som overordnet mål å gi yrkesutøveren mulighet til å øke sin fagkompetanse innen sitt fag. Tannhelsetjenesten har behov for å rekruttere, beholde og øke kompetansen til ansatte innen tannhelse. Tannhelse er viktig inne alle aldre og grupper av befolkningen.

• Tannhelsesekretær med autorisasjon
  • Helsesekretær med autorisasjon
  • Helsefagarbeider med autorisasjon

Fagskolen Rogaland - Helse- og oppvekstfag tilbyr 2-årig deltidsstudier Klinisk virksomhet og samhandling i tannhelsetjenesten både som stedbasert og nettbasert. Du kan enten delta på samlinger på skolen her i Stavanger eller du kan følge undervisningen live på egen PC (direkte eller i ettertid). Samlinger er ca. hver 4. uke. Resten vil være nettbasert opplæring, der studentene bl.a. får individuell veiledning. Alle emner har avsluttende eksamen.

Emne 1: Felles grunnlag for fagskoleutdanningene i helse- og sosialfagene
Emne 2: Odontologi
Emne 3: Kirurgisk virksomhet og smittevern
Emne 4: Ressursstyring og samhandling
Emne 5: Praksis
Emne 6: Hovedprosjekt

Studieavgift vil være på 2000 kr, totalt 4000 kr for 60 studiepoeng.

Klinisk virksomhet og samhandling i tannhelsetjenesten

Du kan søke hvert år fra og med 1. februar til og med 15. april. Etter 15. april kan du fortsatt søke opptak på ledige studieplasser i Samordna opptak fra og med 31. mai kl. 09.00.