Besøk fra Organisasjonen for Norske Fagskolestudenter (ONF)

Fagskolen Rogaland fikk besøk av tre representanter fra Organisasjonen for Norske Fagskolestudenter (ONF).

På en solrik mai dag, som minnet oss på at sommeren nærmer seg, besøkte tre representanter fra Organisasjon for Norske Fagskolestudenter (ONF) Fagskolen Rogaland, studiested Stavanger. Besøket er en del av DIKU prosjektet Pedagogikk og teknologi i nettstudier hvor det jobbes med å lage gode tekniske løsninger og et opplæringstilbud for undervisning på nett.

I møte med ONF presenterte arbeidsgruppen rapporten som danner grunnlaget for utviklingsarbeidet, og en undersøkelse om erfaringene med nettundervisning blant studentene ved Fagskolen Rogaland. Utfra disse presentasjonene ble det en entusiastisk diskusjon om hvordan en kan tilrettelegge nettundervisning for fagskolestudenter.

Disse tilbakemeldingene, erfaringene fra pandemien og relevant forskning tas nå med i det videre arbeidet.

ONF benyttet også sjansen til å treffe representanter fra studentrådet og andre studenter ved fagskolen. Dagen ble avsluttet med en omvisning på skolen hvor gjestene fikk se de moderne simuleringsfasilitetene og labbene som skolen disponerer.

Vi i arbeidsgruppen vil takke ONF for besøket, nyttige innspill og ser frem til videre samarbeid.

Logo til Organisasjonen for Norske Fagskolestudenter (ONF). - Klikk for stort bilde