Tildeling av digitaliseringsmidler fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HKDIR)

Jason Kidman

Etablering av eget datasenter på Fagskolen Rogaland!

Full uttelling av digitaliseringsmidler fra HKDIR!

I mars kom den hyggelige beskjeden at vi er tildelt digitaliseringsmidler fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HKDIR). Prosjektet vi skal i gang med er å etablere et datasenter på Fagskolen Rogaland.

Målet med dette datasenteret er å etablere en ufarlig «sandkasse», som utdanningene våre kan bruke innen feltet IT/Digitalisering/Industri 4.0,5.0.

Dette senteret, i lag med Microsoft Azure, vil gi oss gode muligheter for prøving og feiling innen dette spennende og fremtidsrettede feltet. Tanken er at dette skal være til det beste for studentene våre, og ikke minst det næringslivet vi som skole skal betjene.

Takk til næringslivet vi har hatt samarbeid med i forbindelse med denne søknaden, som er Bouvet, KPMG og ATEA!

Dette blir spennende, vi gleder oss!