FAKTA
Utdanningsform: nettbasert undervisning og moduler med digitale samlinger
Varighet:
Studiepoeng: 60
Oppstart: hver høst
Søknadsfrist: 15. april
SØK HER
Påmelding
Du kan søke hvert år fra og med 1. februar til og med 15. april. Etter 15. april kan du fortsatt søke opptak på ledige studieplasser i Samordna opptak fra og med 31. mai kl. 09.00.
Husk å legge ved dokumentasjon på relevant fagbrev eller arbeidserfaring for å bli realkompetansevurdert. Arbeidserfaring må være bekreftelse, attest eller tjenestebevis og må inneholde stillingsstørrelse, stillingstittel, omfang og arbeidsoppgaver.
Søk i samordna opptak
Hva lærer du?
Emne 1: Markedsføring i digitale kanaler, 15 stp.
Emne 2: Digitale kanaler, 15 stp.
Emne 3: Innholdsmarkedsføring, 15 stp.
Emne 4: Visuelle virkemidler, 7,5 stp.
Emne 5: Praktisk prosjektarbeid, 7,5 stp.
Totalt 60 stp.
Hvem passer utdanningen for
I dag er det et stort behov for økt kompetanse innen digital markedsføring, og en ser også innslag av personer som utvikler sine egne arbeidsplasser innen området markedsføring på nett og i digitale kanaler. For å henge med i den teknologiske utviklingen som skjer i hurtig tempo, er kunnskap om digital markedsføring essensielt for å beholde konkurransefortrinnet for sin bedrift. Det er også en stor bredde i hva digital markedsføring dekker av emner innenfor fagfeltet.
Mange ønsker en videreutdanning som retter seg mot digital markedsføring, kontra generelle studier innen tradisjonell markedsføring og økonomi- og administrasjon.
Sentralt i studiet er emner innen digitale kanaler, innholdsmarkedsføring og visuelle virkemidler, der studentene enten vil jobbe med case og prosjekter rettet direkte mot bedrifter og næringslivet. Studiet har videre emner som tjener som grunnlag for forståelse, så som analyse- og effektmåling, merkevarebygging og tilstedeværelse på nett.
Studiet gir deg ny kompetanse innen områder som markedsføring i digitale kanaler, innholdsmarkedsføring og visuelle virkemidler.
Utdanningen passer for deg som enten har fagbrev innen salgsfaget, kontor- og administrasjonsfaget, reiselivsfaget og medier og kommunikasjon eller har relevant yrkeserfaring innen disse områdene.
Studentbetaling
Studieavgift vil være på kr 2000,- per skoleår, totalt kr 4000,- for hele studiet. Av dette vil kr 95,- gå til medlemskap i ONF.
Utdanningen er godkjent for lån i lånekassen.
Organisering
Studiet er organisert som nettbasert studium med faste nettsamlinger.
Varighet og omfang
Studiet har et omfang på 60 studiepoeng og gjennomføres over 4 semestre deltid over 2 år.
Total studiebelastning er 1500 timer over 4 semestre.
Digital markedsføring - opptakskrav
Ett av følgende krav må oppfylles:
- Innholdsproduksjonsfaget
- Mediedesignfaget
- Medieteknikkfaget
- Kontor- og administrasjonsfaget
- Reiselivsfaget
- Salgsfaget
Husk å legg ved dokumentasjon i form av vitnemål fra videregående og/eller bevis på bestått fagbrev.
- Medier og kommunikasjon (studieforberedende) - MEMOK3
Søker må ha relevant arbeidserfaring innen administrasjon, økonomi, personal, salg, butikk, prosjekt, medier og kommunikasjon, kontor, reiseliv, eller lignende. Husk å legg ved dokumentasjon på relevant arbeidserfaring for å bli realkompetansevurdert.
Arbeidserfaring må være dokumentert i form av bekreftelse, attest eller tjenestebevis og må inneholde stillingsstørrelse, stillingstittel, omfang og arbeidsoppgaver.
Generelle bestemmelser for realkompetansevurdering finnes i Forskrift om høyere yrkesfaglig utdanning ved Fagskolen Rogaland, kapittel 2, §2-8. (Se https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2019-12-18-2022 ). Realkompetanse vil bli vurdert opp mot kompetansemålene i Vg3 fagplaner for et av de aktuelle fagene for opptak vist til i avsnittet over.
Avsluttende dokumentasjon
Etter fullført og bestått studium utstedes vitnemål med fagskolegrad i Digital markedsføring.
Studieplan
Studieplan Digital markedsføring
Kontakt
Har du spørsmål om utdanningene eller opptakskrav ta kontakt med oss på opptakskontoret.
adok-fagskole@skole.rogfk.no