Reiseliv og entreprenørskap

Fagskolen Rogaland starter et nytt studietilbud i Reiseliv og entreprenørskap, 60 stp. Studiet bygger videre på fagbrev innen kontor, salg, service og andre relevante fagområder og er ment for de som ønsker å utvikle seg og å oppnå økt kompetanse.

Utdanningsform: nettbasert undervisning og moduler med digitale samlinger

Varighet:

• deltid over to år

Studiepoeng: 60

Oppstart: august 2024

Søknadsfrist: 15. april

SØK HER

Bilde av skolen. - Klikk for stort bilde

Du kan søke hvert år fra og med 1. februar til og med 15. april. Etter 15. april kan du fortsatt søke opptak på ledige studieplasser i Samordna opptak fra og med 31. mai kl. 09.00.

Husk å legg ved dokumentasjon på relevant fagbrev eller arbeidserfaring for å bli realkompetansevurdert. Arbeidserfaring må være bekreftelse, attest eller tjenestebevis og må inneholde stillingsstørrelse, stillingstittel, omfang og arbeidsoppgaver.

Hva lærer du?

Teamwork - Klikk for stort bilde

Emne 1: Kommunikasjon og markedsføring i reiseliv , 15 stp.

Emne 2: Destinasjonsutvikling, 15 stp.

Emne 3: Entreprenørskap i reiseliv , 15 stp.

Emne 4: Opplevelsesutvikling, 10 stp.

Emne 5: Hovedprosjekt i reiselivsentreprenørskap , 5 stp.

Totalt 60 stp.

Oppstart

Oppstart er høst 2024.

Hvem passer utdanningen for

Utdanningen passer for deg som enten har fagbrev innen salgsfaget, kontor- og administrasjonsfaget, eller reiselivsfaget samt for deg som har fagbrev i restaurant og matfag. Har du relevant yrkeserfaring innen disse områdene, kan du søke på bakgrunn av realkompetanse.

Studiet gir deg ny kompetanse innen områder som markedsføring, kommunikasjon, digitale verktøy og sosiale medier, destinasjonsutvikling, vertskap, næringsutvikling, bærekraftig virksomhet, innovasjon, produkt- og tjenesteutvikling, entreprenørskap, økonomi for bedriftsetablering, lokal og regional opplevelsesutvikling, digitale opplevelser og opplevelsesøkonomi. Vi legger også vekt i studiet på at studentene skal kunne bidra til destinasjonsutvikling og entreprenørskap for virksomheter.

Kr 1.000,- per semester.

Utdanningen er godkjent for lån i lånekassen.

Studiet er organisert som nettbasert studium med faste nettsamlinger.

Varighet og omfang

Studiet har et omfang på 60 studiepoeng og gjennomføres over 4 semestre deltid over 2 år.
Total studiebelastning er 1500 timer over 4 semestre.

Reiseliv og entreprenørskap - opptakskrav

Ett av følgende krav må oppfylles:

Avsluttende dokumentasjon

Etter fullført og bestått studium utstedes vitnemål med fagskolegrad i Reiseliv og entreprenørskap.

Studieplan

Kommer snart.

Eventuelle læremidler vil bli oppgitt av faglærer ved oppstart.

Har du spørsmål om utdanningene eller opptakskrav ta kontakt med oss på opptakskontoret på felles e-post:
adok-fagskole@skole.rogfk.no
Avd. Administrative og økonomiske utdanninger