Varehandelsledelse

Varehandelsledelse forbereder deg for ledende roller i en av verdens mest dynamiske sektorer. Med fokus på strategi, ledelse, økonomi, innovasjon og internasjonalisering, åpner denne utdanningen dørene til mange muligheter i varehandelsbransjen.

SØK HER

Utdanningsform: nettbasert med digitale samlinger

Varighet: deltid over to år

Studiepoeng: 60

Oppstart: august 2024

Søknadsfrist: 15. april

Klesbutikk - Klikk for stort bilde

Om utdanningen

Utdanningen i varehandelsledelse er utviklet for å møte utfordringene i dagens og morgendagens detalj- og engroshandel. Gjennom emnene vil du utvikle kunnskaper og ferdigheter for hvordan varehandelssektoren opererer, og hvordan du kan drive varehandelsbedrifter fremover i et stadig mer konkurransepreget landskap.

Denne utdanningen er ideell for deg som ønsker å utvikle en karriere innen varehandel, med fokus på ledelse, markedsføring, økonomistyring, og internasjonal forretningsutvikling. Utdanningen vil ruste deg til å takle varehandelens utfordringer og utnytte de mulighetene som oppstår i en bransje i hurtig omstilling.

Du vil ikke bare oppnå en solid forståelse av hvordan varehandelsbedrifter opererer, men også utvikle lederegenskaper og strategisk innsikt som vil gjøre deg til en verdifull ressurs i bransjen.

Hva lærer du?

Hylle med krukker - Klikk for stort bilde

Emne 1: Strategisk varehandelsledelse, 15 studiepoeng
Emne 2: Organisasjonsledelse og personalutvikling, 15 studiepoeng
Emne 3: Økonomistyring for varehandelen, 15 studiepoeng
Emne 4: Internasjonalisering, innovasjon og bærekraft, 10 studiepoeng
Emne 5: Prosjektoppgave, 5 studiepoeng

Totalt 60 stp.

Utdanningen i Varehandelsledelse gjennomføres på deltid over to år, og undervisningen foregår på nett med digitale samlinger. Ved fullført utdanning vil du få tittelen Fagskolegrad i Varehandelsledelse.

Studieplan Varehandelsledelse

Utdanningen kvalifiserer for å søke på utdanningen HR- og personalutvikling.

Les mer om HR- og personalutvikling her

Søknad og opptakskrav

Fagbrev i salg eller kontor.

Har du ikke fagbrev, men er over 23 år og har relevant erfaring fra salgsfaget, kan du realkompetansevurderes.

Husk å legg ved attester eller andre bekreftelser på arbeidsforhold som inneholder stillingsstørrelse, omfang og arbeidsoppgaver, samt lengden på arbeidsforholdet, for at vi skal kunne vurdere søknaden din. Dokumentasjonen laster du opp i samordna opptak.

Bilde av kontorlærling i fylkeskommunen. - Klikk for stort bilde

Kr 1.000,- per semester.

Utdanningen er godkjent for lån i lånekassen.

Har du spørsmål om utdanningen eller opptakskrav?  Send oss gjerne en e-post:
SEND OSS EN E-POST