KI Workshop

Spennende foredrag av Tom Ryen, instituttleder på Institutt for data- og elektroteknologi, Universitetet i Stavanger!

Mange lærere får mild skrekk i øynene når temaet Chat GPT kommer opp. På planleggingsdagen til Fagskolen Rogaland var emnet kunstig intelligens og hvordan vi kan bruke dette i undervisningen, hovedtema. Tom Ryen, instituttleder ved Institutt for data- og elektroteknologi på UiS, gav de ansatte en interessant innføring i KI og nettopp Chat GPT. Konkrete og gode forslag om hvordan vi kan bruke KI i undervisning og vurdering ble diskutert og utviklet i grupper.

Det videre arbeidet med dette hos oss nå er å lage gode veiledere og retningslinjer innen feltet KI. Dette med tanke på bruk, eksamensformer og ikke minst dette at KI kan gjøre oss mer effektive i det daglige.

Kontakter:

Arne Håland, SFY Digital